Czy udział w targach ma sens?

Dzisiaj zajmiemy się tematyką targów branżowych, ale nie od strony uczestników takich wydarzeń, ale raczej tych, którzy decydują się na wynajęcie stanowiska targowego, by w ten sposób promować swoją firmę. Okazuje się, że targi branżowe są jedną z najlepszych form promocji. To przecież event ściśle związany z branżą, w jakiej działa firma. Spotyka się tam nie tylko konkurencja, ale też zainteresowani współpracą partnerzy biznesowi czy potencjalni klienci.

Udział w targach dla określonej branży

Jeśli targi branżowe mają przynieść wymierne korzyści, to należy wybierać wydarzenia, które ściśle wiążą się z działalnością firmy. Chodzi o to, by trafić ze swoją ofertą do najszerszej grupy różnego rodzaju odbiorców – zarówno kontrahentów, jak i ostatecznych klientów.

Jeśli tematyka targów nie będzie trafiona, udział w takim wydarzeniu raczej nie przyniesie korzyści, a będzie wiązał się tylko z wydatkami. Pamiętajmy, że stanowisko targowe jest najczęściej płatne. Co więcej, jego cena zależy od lokalizacji – im jest lepsza, tym stanowisko jest droższe, ale za to może cieszyć się lepszą skutecznością.

Odpowiednie przygotowanie stanowiska targowego

Jeśli już przedsiębiorca zdecyduje się na udział w targach, musi odpowiednio przygotować swoje stanowisko. Przydadzą się standy reklamowe i ekspozytory, na których znajdą się broszury firmowe, ulotki, katalogi, gazetki. Dzięki nim zainteresowani szybko będą mogli poznać szczegółową ofertę firmy.

Stanowisko targowe musi się wyróżniać. Weźmy pod uwagę, że w takich wydarzeniach bierze udział konkurencja firmy, więc należy dążyć do tego, by już na wstępie uzyskać nad nią przewagę. Stoisko musi być zauważalne i zachęcać, by w skupisku podobnych ofert potencjalny klient zainteresował się właśnie tą ofertą. Przydadzą się więc plakaty, gadżety, które przyciągną uwagę. Nieodzownym elementem jest udział hostess, które stają się dzisiaj coraz częściej już nie tylko ozdobą stoiska, żywą reklamą czy dostawcą ulotek albo długopisów z logotypem firmy, ale też merytorycznym wsparciem.

Dobre przygotowanie merytoryczne

Nie ma wątpliwości, że same ekspozytory z ulotkami ani nawet udział hostess nie wystarczy, by osiągnąć pełny sukces na targach. Musimy wziąć pod uwagę, że udział w nich biorą nierzadko fachowcy, osoby, które doskonale znają branżę i specyfikę prowadzenia firm oraz oferowanych przez nie produktów. To dlatego liczy się merytoryczna wiedza, dzięki której potencjalny klient zostanie przekonany do zakupu a kontrahent do podjęcia współpracy. Firmy najczęściej delegują na targi swoich przedstawicieli, którzy podejmują się bezpośrednich rozmów z zainteresowanymi, a nawet prowadza wstępne negocjacje. Okazuje się, że taką rolę pełnią coraz częściej właśnie hostessy, które przed udziałem w targach biorą udział w profesjonalnych szkoleniach, na których podejmowana jest tematyka oferty firmy.

Co ważne, efekty z udziału w targach są długoterminowe, nie można liczyć na to, że już na targach podpisze się korzystne umowy, chociaż rzeczywiście właśnie na to liczy większość wystawców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.