Emocje w reklamie

Czy reklama dostarcza rzeczowych informacji czy raczej wpływa na emocje potencjalnego konsumenta? Ma budować wizerunek czy skłaniać do zakupu? Czy emocje w reklamie odgrywają kluczową rolę? A może spoty reklamowe cechują się świadomym odbiorem?

Okazuje się, że oddziaływanie reklamy na sferę poznawczą jest minimalne a główny nacisk położony zostaje właśnie na emocje. Przekaz ma wywoływać potrzebę nabycia i w konsekwencji skierowanie klienta do sklepu i włożenie reklamowanego produktu do zakupowego koszyka.

Reklama jest swoista manipulacją, ukazuje walory, nigdy wady określonego produktu. Zazwyczaj emocje, jakie ma wywoływać to radość, śmiech, zadowolenie, odprężenie i sympatia, rzadziej strach czy współczucie, chyba że mamy do czynienia z reklamą społeczną.

Co ciekawe, spot reklamowy ma być tak stworzony, by przedstawiany w nim produkt był silnie identyfikujący się z potencjalnym klientem. Tym samym orzeźwiający żel pod prysznic zakupi osoba aktywna, lubiąca sport i żyjąca na wysokich obrotach a malinowa herbata będzie idealna dla introwertyków i domowników ceniących sobie ciepło domowego zacisza.

Najlepsze emocje wywołują dzieci, wspomnienia przywołujące dzieciństwo a także przyjazne zwierzęta natomiast najlepsze zapamiętanie przekazu odbędzie się wtedy, gdy w przekazie zostanie zawarty element intymności czy nawet seksu w pozytywnym aspekcie – to najbardziej przyciągnie uwagę widza.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.