Produkcja filmów reklamowych to nie proste zadanie. Zanim powstanie wersja, którą może przez kilka chwil oglądać odbiorca praca specjalistów od reklamy trwa długie tygodnie.
Najłatwiej podzielić produkcję na trzy główne etapy, to kreacja, produkcja i postprodukcja przy czym trzeba zaznaczyć, że każda jest tak samo istotna.
Na etapie kreacji powstaje pomysł i scenariusz, bardzo często wykorzystywany jest też storyboard, który przedstawia scenariusz w wersji komiksu – taka opcja jest pomocą dla reżyserów, aktorów czy nawet obsługi technicznej.
Sama produkcja filmów reklamowych, czyli etap drugi to kręcenie ujęć, czyli popularnie rzecz ujmując zdjęcia. Te są ściśle powiązane ze scenariuszem bowiem lokacje i chociażby pora, w jakiej są wykonywane muszą pasować do opowiadanej historii.
Ważna jest również postprodukcja, która polega na montażu filmu i dodawaniu ozdobników. To właśnie na tym etapie dokładany zostaje dźwięk, animacje czy inne efekty specjalne. Tutaj pole do popisu mają przede wszystkim montażyści i graficy komputerowi, którzy nierzadko z filmu robią prawdziwe dzieło sztuki.
Pamiętajmy, że bez względu na to czy tworzony jest spot reklamowy czy film reklamowy na potrzeby promocji korporacyjnej samej firmy to powstały produkt musi być najwyższej jakości – tutaj istotna jest dbałość o każdy detal bowiem właśnie szczegóły sprawiają, że wzbogacony materiał staje się prestiżowy.
Dodaj komentarz